Kiedyś w 2010 roku, po torach województwa zachodniopomorskiego jeździły takie pociągi, czyli używane rodem z Niemiec SA110
Kolej zaczyna odgrywać coraz większe znaczenie komunikacyjne w polskich aglomeracjach.
W najbliższych latach do istniejących kolei miejskich i aglomeracyjnych dołączą kolejne – jak chociażby w Poznaniu czy Szczecinie.
Szczecin stawia na sieć parkingów przesiadkowych. – Zakończyliśmy prace nad studium wykonalności. Przewidujemy, że przy stacjach, tam, gdzie jest to potrzebne, powstaną parkingi Park & Ride.
Jak finansować? Powstające koleje metropolitalne w Poznaniu i Szczecinie liczą na większą partycypację samorządów.
Rozpoczną się rozmowy z gminami i powiatami o współfinansowaniu dodatkowych par pociągów aglomeracyjnych.
Stacja kolejowa w Goleniowie pod pierzyną śnieżną, pogoda zimowa nastała. Z powodu warunków atmosferycznych mogą zostać odwołane też pociągi.
Zaplanowanie i wybudowanie to jeden element, ale później do uruchomionych przewozów do każdego pociągokilometra trzeba dopłacać.
Rozmawiając o kolei metropolitalnej w Szczecinie, mówimy o wzroście dopłat po uruchomieniu – w naszym przypadku to 7,5 mln zł w skali roku. Zaproponowaliśmy 1/3 marszałek, 1/3 prezydent miasta i 1/3 gminy satelickie.
Pomysł powstania Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej znany jest już od 2014 roku. Sieć SKM ma objąć połączenie kolejowe Szczecina z Policami, Goleniowem, Gryfinem i Stargardem.
Pierwsze oznaki SKM już się pojawiły.
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273 i 351 to przedsięwzięcie, które ma szansę być objęte unijnym dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Kolej zaczyna odgrywać coraz większe znaczenie komunikacyjne w polskich aglomeracjach.
W najbliższych latach do istniejących kolei miejskich i aglomeracyjnych dołączą kolejne – jak chociażby w Poznaniu czy Szczecinie.
Szczecin stawia na sieć parkingów przesiadkowych. – Zakończyliśmy prace nad studium wykonalności. Przewidujemy, że przy stacjach, tam, gdzie jest to potrzebne, powstaną parkingi Park & Ride.
Jak finansować? Powstające koleje metropolitalne w Poznaniu i Szczecinie liczą na większą partycypację samorządów.
Rozpoczną się rozmowy z gminami i powiatami o współfinansowaniu dodatkowych par pociągów aglomeracyjnych.
Stacja kolejowa w Goleniowie pod pierzyną śnieżną, pogoda zimowa nastała. Z powodu warunków atmosferycznych mogą zostać odwołane też pociągi.
Zaplanowanie i wybudowanie to jeden element, ale później do uruchomionych przewozów do każdego pociągokilometra trzeba dopłacać.
Rozmawiając o kolei metropolitalnej w Szczecinie, mówimy o wzroście dopłat po uruchomieniu – w naszym przypadku to 7,5 mln zł w skali roku. Zaproponowaliśmy 1/3 marszałek, 1/3 prezydent miasta i 1/3 gminy satelickie.
Pomysł powstania Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej znany jest już od 2014 roku. Sieć SKM ma objąć połączenie kolejowe Szczecina z Policami, Goleniowem, Gryfinem i Stargardem.
Pierwsze oznaki SKM już się pojawiły.
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273 i 351 to przedsięwzięcie, które ma szansę być objęte unijnym dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Komentarze
Prześlij komentarz