Nowe pociągi i SKM




ED78 pociąg produkcji firmy Newag, wkrótce zobaczymy więcej takich pociągów.
 W najbliższy poniedziałek podpisana zostanie umowa na dostawę nowych pociągów dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. To pierwsza umowa na dostawę taboru kolejowego w tym roku. Zostanie zawarta w Szczecinie. 17 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które zamówi województwo będzie kosztowało ponad 250 mln zł. Przypomnijmy, że będzie to 12 sztuk trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Zamówienie posiadać będzie opcję jego zwiększenia o dodatkowych 10 sztuk. Wszystkie zakontraktowane pociągi trafią do Przewozów Regionalnych, które są operatorem w regionie.
Czytaj wiecej

Prezentowane teksty pochodzą z września 2016. Dzisiaj już oczekiwana jest ostatnia sztuka z podstawowego zamówienia. A następne 10 zostanie wkrótce wyprodukowanych.

Centrum Unijnych Projektów Transportowych rozstrzygnęło trzeci konkurs na projekty do dofinansowania z funduszy unijnych. Tym razem do wzięcia było ponad 1,2 miliarda złotych z przeznaczeniem na infrastrukturę kolei miejskiej.
Czytaj więcej


Stacja Szczecin Dąbie

Jednym z projektów jest Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej – wkład UE to 512 mln zł.


Projekt prowadzi Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które wybuduje także m. in. 26 węzłów przesiadkowych przy SKM. Natomiast od korekty rozkładu jazdy marszałek województwa we współpracy z gminami uruchomił nowe połączenia kolejowe w ramach pilotażu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.




Zmodernizowany EN57AL- 1530 na stacji w Goleniowie, 2016:08:07 17:51
UMWZ posiada 17 takich pociągów, które zostały odkupione od Przewozów Regionalnych i stopniowo poddane modernizacji. Plus 13 nowoczesnych Impulsów Newagu.
"W chwili obecnej do realizacji rozkładu jazdy na liniach zelektryfikowanych Województwo posiada 30 pojazdów. W wyniku przeprowadzonej Analizy zapotrzebowania na tabor niezbędny jest zakup około 18 nowoczesnych trzyczłonowych i 9 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych spełniających obowiązujące od czerwca 2017 roku Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności (TSI). "→ Czytaj więcej



Wkrótce nastąpi smutny koniec popularnych pociągów na liniach województwa zachodniopomorskiego: → Za dwa lata koniec niezmodernizowanych EN57

Marszałek woj. zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz powiedział „Rynkowi Kolejowemu”, że w 2018 r. w regionie kursować ma już wyłącznie nowy bądź zmodernizowany tabor kolejowy.
– Możemy pochwalić się jednym z najnowocześniejszych parków taboru kolejowego w Polsce. Nie poprzestajemy na tym i nadal wymieniamy stare, często kilkudziesięcioletnie pojazdy na zupełnie nowe, spełniające najwyższe wymogi techniczne. Dzięki temu od 2018 roku całość połączeń kolejowych w województwie będziemy mogli obsługiwać już wyłącznie nowoczesnym taborem – powiedział Olgierd Geblewicz.

Komentarze