Można już budować SKM

 Pociąg Błękitny w Goleniowie 30.04.2018, ED78-020

Ostatnio znowu pojawił się w mediach temat o Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.


 Szczecin Dąbie i SA136-003

PKP PLK wybrały wykonawcę budowy SKM, a właściwie modernizacji wybranych  linii kolejowych.



PKP PLK rozstrzygnęły oba przetargi w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Linię 406 Szczecin Główny – Police, od lat pozbawioną ruchu pasażerskiego, przebuduje i zmodernizuje Trakcja PRKiI za 479,8 mln zł brutto. Trakcja zmodernizuje też wybrane elementy linii 273, 351 oraz 401.
Czytaj więcej 



 Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe.



  Sieć SKM na starcie obejmie 40 przystanków, z czego na terenie Szczecina będzie ich aż 26.



 Nieopodal linii kolejowej Szczecin - Goleniów,  znajduje się też jedna ze stref przemysłowych, która zostanie skomunikowana poprzez budowę nowego przystanku. Gdzieś tutaj w pobliżu Wiaduktu Rurka zostanie on zbudowany.



 PKP PLK udało się nawet zbudować SBL w tych okolicach, ale jakoś nie została ona jeszcze uruchomiona ...



Niedawno uruchomiono pierwsze połączenia w ramach pilotażu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, Na fotografii widoczny EN63A-034 odsługujący jedno z połączeń w Goleniowie.



Goleniów Port Lotniczy  będzie jednym z przystanków przyszłej SKM. Ale jest pewien szkopuł, obsługiwać go mogą tylko pociagi spalinowe ... Kiedyś na stronie SKM znalazłem podział linii kolejowej na Szczecin - Goleniów i Goleniów - Goleniów Port Lotniczy.



 Jakie rozwiązanie tego problemu nam szykują ?
Elektryfikacje kilku kilometrów toru, zakup kilku szynobusów przeznaczonych do obsługi, czy tez przesiadki pasażerów na stacji Goleniów ?


Komentarze