Długie pociągi towarowe na naszych torach

 ET22-2010 z zespołem wagonów towarowych zmierza w kierunku Szczecina, 2010:07:25

Pociąg towarowy – zespół wagonów towarowych sprzęgniętych z co najmniej jedną czynną lokomotywą, odpowiednio osygnalizowany i wyposażony w wymagane dokumenty, obsługiwany przez drużynę pociągową, oznaczony numerem i posiadający rozkład jazdy i przygotowany do drogi bądź znajdujący się w drodze. Czytaj więcej





 ET22-1181 z pociągiem przejeżdża przez Goleniów, 12 lipiec 2010.

Pociągi o długości dochodzącej do 3 km, czy nawet większej nie są niczym niezwykłym w takich krajach jak USA, Kanada, Rosja, Brazylia, czy Australia. Tam jednak panują inne uwarunkowania pozwalające na prowadzenie takich składów.



Pochylona lokomotywa ET22-2024,  2010:07:25

Pociągi w Polsce mogą mieć długość do 750 metrów, ale nawet takie długie, nie mogą wjechać na każdą linię. Czy składy na naszych torach mogłyby przekraczać długość jednego kilometra?


 BR232-008 wyjechał z Goleniowa w kierunku na Szczecin, 2009:07:31


Kolej towarowa musi poprawić swoją efektywność, aby skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Jednym z rozwiązań są pociągi o długości 1500 m. Temu, jakie bariery stoją przed tą koncepcją, poświęcona będzie specjalna konferencja na Targach „Infrastruktura” 2013. Czytaj więcej


 Gagarin M62-1684 z drugim gagarinem, przejeżdża pod linią energetyczną, 2010:07:28

Półtorakilometrowe pociągi to nie tylko kwestia przygotowania infrastruktury, ale także odpowiedni tabor. W przypadku lokomotyw, mogłyby one być prowadzone przez zespoły dwóch lokomotyw sześcioosiowych, lub trzech czteroosiowych.


Na stacji Goleniów powoli i sennie mija czas,  2009:08:31

Wagony powinny być dodatkowo wzmacniane by równo rozprowadzać naprężenia w całym składzie. Ponadto, zamiast sprzęgów śrubowych powinny być stosowane sprzęgi automatyczne, które dodatkowo znacznie ułatwią rozprzęganie długich składów.


 W mroźny grudniowy wieczór,  2009:12:23


Polska jest najlepszym miejscem w Unii Europejskiej gdzie można by było wprowadzić długie pociągi, ze względu na sąsiedztwo Rosji, Białorusi, czy Ukrainy gdzie takie składy już jeżdżą. Wprowadzanie proponowanych przez nas standardów dla UE mogłoby się odbywać ze wschodu na zachód Wspólnoty W ten sposób polska gospodarka zyskałaby duży zastrzyk zwiększający jej potencjał.


BR 285 125 przelotem przez goleniowską stację kolejową, 2015:08:28

Gdyby prace nad możliwością wprowadzenia standardów dla pociągów o długości 1,5 km rozpoczęły się już teraz, to pierwsze takie składy, choćby na jedną linię, miałyby szansę wyjechać dopiero za ok. 10 lat. Jednak już teraz można rozpocząć przygotowania wcześniej wspomnianego studium.



 
 Lokomotywa 201E-006 ciągnie wahadło wypełnione wielkimi kamieniami,
 2014:07:04

Naturalną instytucją, która mogłaby się tym zająć byłby Instytut Kolejnictwa. Środki na przygotowanie studium wykonalności będzie można zdobyć w najbliższej transzy funduszy unijnych, gdzie będą przewidziane specjalne programy na podobne badania. Czytaj więcej


 Zamów fototapetę już teraz, by przekonać się, że pociąg retro na Twojej ścianie w salonie. Zaskoczy miło Twoich gości, na tyle, że nie będą potrafili oderwać wzroku, od pędzącego przez prerię, ziejącego ogniem  stalowego potwora.

Komentarze