Rozważania o linii kolejowej Goleniów - Maszewo


Gotowy do odjazdu do Kołobrzegu w 2000/1 roku
Wcześniej bodajże przed 1998, tam gdzie stoi pociąg był tor 4.
A ten odcinek toru bocznego od strony Szczecina, był trzecim torem stacyjnym i były wąskie (1-1.5m ) 3 perony + 4 do Maszewa.



Fajne mieliśmy kolory pociągów w roku 2000?, odczytałem, że to była EN57-1953.


Ówczesny plac za stacją, dziura do rozładunku kruszywa , nie było jeszcze chyba składu węglowego




Rozważania o linii kolejowej  Goleniów - Maszewo


Miejsce związane z historią kolejową Goleniowa dziwne to, że nie o nim wspomniano słowem na Kolej Ziemi Goleniowskiej

Przypuszczalnie w tym miejscu stał drugi barak, stary dworzec. Jak dobrze pamiętam, bywałem w nim w środku jako dziecko mając do 9 lat, wyjeżdżałem przez niego bramy w Polskę...


Zdjęcie z 2007:06:15, z drugiej strony budynku.
Zastania mnie, czy w tym miejscu był koniec pozostałych starych peronów. Gdzie było usytuowane ówczesne przejście przez tory do 2 i 3 trzeciego peronu, a zarazem do peronu 4 , który był na też peronem niskim, a może nawet ziemnym?  Pamiętam przejście ułożone z drewnianych bali przez pozostałe tory. A ten peron był na przed ostatnim torze.
Pamiętam też porozłączane wagony towarowe, w miejscu przejścia dla pieszych. A z nowego obecnego dworca chodziło się przez ówczesny peron trzeci.


Jak przypuszczam ma to związek z bankiem miast Goleniów - Żagań  w 1975 roku. Wzdłuż tego płotu był chodnik i późniejszy peron do Maszewa, tylko że droga do niego prowadziła przez przejazd kolejowy. 2007:06:20



A jednak zrobiłem fotkę toru do Maszewa w 2000 roku. Szkoda, że jedną jedyną...
A gdzie stał semafor wjazdowy, za zakrętem, w okolicach ulicy Rzemieślniczej.

Komentarze

Prześlij komentarz