Tu wjechała lokomotywa parowa



Tu kiedyś była stacja kolejki wąskotorowej Gryfice - Łożnica - Stepnica, jeszcze w latach 80 ubiegłego wieku widywałem wąskotorówkę w Łożnicy.
A teraz jest łąka, która też przyciąga pszczoły


Część lewa portu, a tory są lub były w trawie po lewej.
Zostałem wywołany do tablicy przez przeczytanie wątku na Kolej Ziemi Goleniowskiej i poszukawszy odpowiednie fotki pisze ten wpis.


Kawałek toru tuż przed portem.
Nie wiem, czy kiedykolwiek zawitały pociągi osobowe w Stepnicy. W latach 70 i 80 jeździły tylko do Łożnicy. Kilka razy widziałem lokomotywę spalinową na stacji.


 Tu wjechała lokomotywa parowa na filmiku.

Ostatni pociąg w Stepnicy w 1995 i na pewno był to przejazd specjalny:


Tor od stacji prowadzący do części prawej nabrzeża

Pomiędzy 1995- 2000 drogowcy zaasfaltowali przejazd w Babigoszczy. Była dyskusja na forum kolejowym, że ponoć była to ich samoistna decyzja, bez konsultacji z PKP.
Część prawa nabrzeża, portu w Stepnicy

Tu też kupisz książki o kolei.

Tory Gryfice -Stepnica zostały rozebrane bodajże w 2006 lub 2007 przez firmę. Nie pamiętam już, czy potrzebowali torów do kopalni?

Trafiłem na kręcenie jakiś filmików, czy reklamówek, a byłem w Stepnicy 2009:08:15

Komentarze