Kolej ciągle się rozwija

 Kolej ciągle się rozwija, potrzebuje coraz nowocześniejszych pociągów.


 Kiedyś te czerwone używane pociągi SA110,  zostały specjalnie sprowadzone z Niemiec, aby uratować przewozy pasażerskie w Województwie Zachodniopomorskim.


 Coraz rzadsze na polskiej kolei takie widoki kursujących starych pojazdów, są nawet takie rejony, jak zachodniopomorskie, gdzie jest flota nowoczesnych pociągów.


Nowoczesna kolej ma nie odstraszać, ale przyciągać do siebie podróżnych, oferując wysoką jakość.


 Stare lokomotywy też wymagają remontów. Ale też PKP IC rozstrzygnęło ostatnio przetarg na dostawy 20 nowych lokomotyw. Te nowoczesne lokomotywy zostaną wykonane w firmie Newag.


 Wagony też trzeba czasami remontować, pomimo ogłaszanych przetargów, czasami nie ma chętnych na wykonanie napraw. Dlatego PKP Intercity planuje rozwijać swój zakład Remtrak w Idzikowicach.  Chce tam wykonywać więcej napraw okresowych swoich wagonów, a przyszłości być może także naprawy główne.


 Pierwsze nowoczesne pojazdy szynobusy SA136,  kilka lat temu z powodzeniem zastąpiły stare czerwone pociągi.


 Pesa po dużych perturbacjach ma nowego prezesa :
" Pesa to ważne dla Bydgoszczy i polskiej gospodarki przedsiębiorstwo. Teraz najważniejsze jest ustabilizować firmę i zapewnić jej środki na produkcję i dalszy rozwój. Myślę, że tego nie da się zrobić bez znaczącej restrukturyzacji – mówi bydgoski poseł PiS Piotr Król, członek sejmowej Komisji Infrastruktury. Jego zdaniem doświadczonym managerom spoza firmy może być łatwiej wprowadzać niezbędne zmiany, niż osobom od lat związanym z firmą. – Jeśli im się uda, Pesa będzie się dalej rozwijać"


 Nowoczesny pociąg ED78 o fabrycznej nazwie Impuls wyprodukowany przez Newag, przystanął na krótką chwilę na stacji w Goleniowie. Po kilku minutach postoju, szybko przyspieszając pomknie w stronę Szczecina.


Niebawem najważniejsze ośrodki województwa dolnośląskiego mają zostać połączone z Wrocławiem szczytowymi pociągami przyspieszonymi. Postoje tylko na najważniejszych stacjach i obsługa taborem rozwijającym prędkość 160 km/h,  pozwoli wygospodarować ok. 15 minut. Nowa oferta jest adresowana nie do pasażerów PKP IC, lecz do tych, którzy nie korzystają z pociągów i dojeżdżają do Wrocławia samochodem, korkując arterie wjazdowe.
Czytaj więcej

Komentarze