Po wyremontowanych liniach wygodnymi pociągami





Będziemy zaczynać podróż na pięknie zmodernizowanych dworcach, jechać po wyremontowanych liniach wygodnymi pociągami. Gwarantujemy, że te środki dobrze wydamy – zapewnił Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA. – Staramy się, by po 2023 r. 80% naszego taboru była nowoczesna – wskazał Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Czytaj więcej


 Projekt PKP IC "Kolej na dobre połączenia" wart jest 990,4 mln zł, a dofinansowanie sięga 402,5 mln zł. Obejmuje on modernizację 183 wagonów i 20 lokomotyw elektrycznych. Pociągi będą mogły poruszać się z prędkością co najmniej 160 km/h i obsłużą połączenia międzyregionalne TLK/IC Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok, Wrocław / Zielona Góra – Poznań – Gdynia / Olsztyn – Białystok, Lublin – Kielce – Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – Świnoujście.





Do tego przewidziano modernizację 6 lokomotyw spalinowych, zakup 6 pojazdów szynowo-drogowych do prowadzenia prac manewrowych na stacjach postojowych, a także montaż monitoringu na stacjach postojowych Gdynia Grabówek i Kraków Główny Zachód. PKP Intercity planuje także budowę myjni
na terenie stacji postojowych Kraków Główny Zachód i Wrocław Główny.





Będziemy zaczynać podróż na pięknie zmodernizowanych dworcach, jechać po wyremontowanych liniach wygodnymi pociągami. Gwarantujemy, że te środki dobrze wydamy – zapewnił Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA. – Staramy się, by po 2023 r. 80% naszego taboru była nowoczesna – wskazał Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Czytaj więcej


 Będzie podpisanie umowy na modernizację wagonów PKP Intercity z Pesą.

 Mimo, że do wyboru wykonawców na modernizację łącznie 163 wagonów doszło jeszcze w końcówce lata 2017 roku, Pesa nie zdecydowała się na podpisanie umowy z PKP Intercity i wstrzymywała decyzję aż do teraz.


Do podpisania umów na naprawę wagonów połączoną z modernizację dojdzie najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu. Pesa przebuduje wagony typu 111A i nieco nowocześniejsze 141A. 40 z nich zostanie wagonami wielofunkcyjnymi Combo, przygotowany do przewozy rowerów, osób niepełnosprawnych, z przedziałami dla rodzin z dziećmi. Czytaj więcej


  Zaktualizowana strategia PKP Intercity ma pewien wymiar międzynarodowy. Dopuszczenia do krajów ościennych mają mieć nowe pojazdy, zamawiane w ramach projektu z NCBiR, a także wagony, które zbuduje FPS Cegielski na mocy podpisanej niedawno umowy. Jednocześnie Alstom pozyskuje dopuszczenia do ruchu poza granicami kraju dla pociągów Pendolino. Macie europejskie ambicje?


 Wejście w życie IV pakietu kolejowego oznacza konkurencję na torach, na którą należy być przygotowanym. Polska jest krajem tranzytowym, co możemy wykorzystać, przedłużając nasze połączenia do krajów sąsiednich – do Berlina, Wiednia, Budapesztu, Pragi czy też, po realizacji Rail Baltica, na Litwę.


 Najważniejsze ciągi komunikacyjne w Polsce są modernizowane i czas podróży coraz bardziej się skraca, ale projekty modernizacyjne są prowadzone nie tylko pomiędzy najważniejszymi aglomeracjami, ale też do granic kraju. Oczekiwania naszych klientów są takie, żeby pociągiem dostać się nie tylko z Krakowa do Wrocławia, ale też dalej do Berlina.



Komentarze